Girl Math: Cokoliv pod stovku je zadarmo

Zdroj: Pixabay.com

Holčičí matematika nabízí obskurní výmluvy impulzivních nákupů nejen generace Z. Seznamte se s pojmem girl math.

Girl Math znamená mezi mladou generací používajících sociální sítě typu TikTok nebo Instagram, odůvodnění, proč draze nakoupili. Často jdou za hranici logiky a své impulzivní nákupy vysvětlují neotřele až obskurně.

Mezi absurdní výmluvy patří například tvrzení, že když se platí hotovostí, tak neubývají peníze na účtu, takže vlastně nejde o utrácení. Případně si mladá dáma nebo mladý muž, ale klidně i senior, nastaví konkrétní částku, pod kterou je cokoliv zadarmo. Ať už jsou to desetikoruny nebo stokoruny. Latté za stovku je zadarmo. A ani 20 kafat za měsíc krát sto korun nejsou žádné peníze. Právě na těchto malých nákupech utíká lidem nejvíce peněz.

Na četnosti užití záleží

Girl Math jde však dále. Hravě obhájí i výdaje v desítkách tisíc korun. Stačí vydělit předpokládanou životností, potažmo počtem použití. Tak například kabelka za deset tisíc korun a s počtem použití sto znamená, že za jedno vynesení ven se částka za denní použití kabelky sníží na stokorunu. Pokud má dotyčná osoba nastaveno v hlavě pravidlo, že cokoliv za sto korun a méně je zadarmo, hravě si osvětlí uvedenou útratu kabelky.

Holčičí matematika je reakcí na finanční nejistotu a nižší finanční gramotností a snahou o racionální vysvětlení impulzivních nákupů.

Slevy znamenají úspory

Slevy znamenají pro řadu lidí podnět k nákupu a pohledem holčičí matematiky jsou rovněž důležité. Nakupování ve slevách znamená, že dotyčná osoba šetří peníze. Podobná logika platí i pro nákupy na e-shopech. Pro úsporu poštovného utratíte o něco víc, abyste nemuseli platit dopravu. Mnohdy je cena dopravy jen drobnou částkou z celkového přeplacení objednávky.

Máte-li dopravu zdarma od dvou tisíc korun a poštovné jinak stojí 69 korun, je legitimní, když si místo nákupu za 800 korun koupíte zboží za dalších 1200 korun, abyste se vyhnuli placení dopravného.

Podobně podávaný pohled na matematiku a spotřební chování je známkou nižší úrovně finanční gramotnosti. Bohužel zkreslení nepodléhá jen mladá generace, nýbrž jde o chování prostupující celou společností.

Zdroj:
Autorský článek